Критерії оцінювання власного висловлювання
Цей розділ містить інформацію, яка допоможе учаснику підготуватися до виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови. Власне висловлення має бути побудоване логічно та послідовно за такою структурою: теза; аргументи, що підкріплюються прикладами із літератури чи інших видів мистецтва, а також історичним фактом або випадком із життя; висновок.
Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року
Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Критерій Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію Бали
1. Теза Учасник вправно формулює тезу 2
Учасник не формулює тези вправно 1
Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі 0
2. Аргументи Учасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи 2
Учасник наводить принаймні один доречний аргумент
Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого.
Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези
1
Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними 0
3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва Один з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з художньої літератури чи інших видів мистецтва 2
Немає мотивації наведення прикладу.
Приклад не конкретизований через художній образ
У прикладі є фактичні помилки
1
Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає, або він не є доречним 0
3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя Учасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя, або з власного життя 2
Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки 1
Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає, або він не є доречним 0
4. Логічність, послідовність Висловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу) 2
У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки 1
Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає 0
5. Висновок Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів 2
Висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами 1
Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не пов’язаний з аргументами та прикладами 0
Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями (6а та 6б), як викладено в таблицях 2 і 3.
Таблиця 2
Критерій Кількість помилок Бали
6а. Орфографія та пунктуація 0–1 4
2–6 3
7–11 2
12–16 1
17 і більше 0
Таблиця 3
Критерій Кількість помилок Бали
6б. Лексика, граматика та стилістика 0–1 4
2–4 3
5–7 2
8–10 1
11 і більше 0
Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної нормативності роботи 2 (дві) негрубіпомилки рахують як 1 (одну) грубу.
До негрубих зараховують такі помилки:
- у написанні великої літери в складних власних назвах;
- у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;
- у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший / ніхто інший …);
- у випадках, коли замість одного розділового знака поставлений інший;
- у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як 1 (одну) грубу.
Систематичне порушення норм милозвучності (3 (три) і більше випадків порушення на одне з правил: у–в, і–й–та) рахують як 1 (одну) стилістичну помилку.
Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, оцінюють у 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів оцінюють у 0 балів.
Цей розділ містить інформацію, яка допоможе учаснику підготуватися до виконання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови. Власне висловлення має бути побудоване логічно та послідовно за такою структурою: теза; аргументи, що підкріплюються прикладами із літератури чи інших видів мистецтва, а також історичним фактом або випадком із життя; висновок.
Критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлення) з української мови зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року
Зміст власного висловлення оцінюють за шістьома критеріями (1, 2, 3а, 3б, 4 та 5), як викладено в таблиці 1.
Таблиця 1
Критерій | Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію | Бали |
1. Теза | Учасник вправно формулює тезу | 2 |
Учасник не формулює тези вправно | 1 | |
Учасник не формулює тези або формулює тезу, яка не відповідає запропонованій темі | 0 | |
2. Аргументи | Учасник наводить принаймні два доречні й переконливі аргументи | 2 |
Учасник наводить принаймні один доречний аргумент
Аргументи дублюють один одного, тобто другий аргумент перефразовує зміст першого.
Один з аргументів не є доречним стосовно сформульованої тези
| 1 | |
Учасник не наводить жодного аргументу або наведені аргументи не є доречними | 0 | |
3а. Приклад із літератури чи інших видів мистецтва | Один з аргументів підкріплено принаймні одним розгорнутим, добре поясненим прикладом з художньої літератури чи інших видів мистецтва | 2 |
Немає мотивації наведення прикладу.
Приклад не конкретизований через художній образ
У прикладі є фактичні помилки
| 1 | |
Прикладу з літератури чи інших видів мистецтва немає, або він не є доречним | 0 | |
3б. Приклад, що є історичним фактом або випадком із життя | Учасник наводить принаймні один доречний приклад або з історії, або із суспільно-політичного життя, або з власного життя | 2 |
Немає мотивації наведення прикладу; приклад не конкретизований; у прикладі є фактичні помилки | 1 | |
Прикладу з історії, суспільно-політичного чи власного життя немає, або він не є доречним | 0 | |
4. Логічність, послідовність | Висловлення демонструє зосередженість на обговорюваній проблемі, цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу) | 2 |
У роботі є порушення логічності, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки | 1 | |
Логіки викладу, цілісності, послідовності й несуперечливості розвитку думки немає | 0 | |
5. Висновок | Висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів | 2 |
Висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами | 1 | |
Висновку немає; висновок не відповідає сформульованій у власному висловленні тезі; висновок не пов’язаний з аргументами та прикладами | 0 |
Мовне оформлення власного висловлення оцінюють за двома критеріями (6а та 6б), як викладено в таблицях 2 і 3.
Таблиця 2
Критерій | Кількість помилок | Бали |
6а. Орфографія та пунктуація | 0–1 | 4 |
2–6 | 3 | |
7–11 | 2 | |
12–16 | 1 | |
17 і більше | 0 |
Таблиця 3
Критерій | Кількість помилок | Бали |
6б. Лексика, граматика та стилістика | 0–1 | 4 |
2–4 | 3 | |
5–7 | 2 | |
8–10 | 1 | |
11 і більше | 0 |
Під час оцінювання орфографічної й пунктуаційної нормативності роботи 2 (дві) негрубіпомилки рахують як 1 (одну) грубу.
До негрубих зараховують такі помилки:
- у написанні великої літери в складних власних назвах;
- у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;
- у випадках нерозрізнення не/ні (не хто інший / ніхто інший …);
- у випадках, коли замість одного розділового знака поставлений інший;
- у пропуску одного зі сполучуваних розділових знаків або в порушенні їхньої послідовності.
Негрубу орфографічну й негрубу пунктуаційну помилки не сумують і не зараховують як 1 (одну) грубу.
Систематичне порушення норм милозвучності (3 (три) і більше випадків порушення на одне з правил: у–в, і–й–та) рахують як 1 (одну) стилістичну помилку.
Роботу, що не відповідає темі власного висловлення, оцінюють у 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів оцінюють у 0 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар